GroenLinks Woerden organiseert een online bijeenkomst over het basisinkomen. Donderdag 14 januari 20.45 uur tot 22.15 uur. Met medewerking van Alexander de Roo, voorzitter vereniging basisinkomen.

De meeting is bedoeld voor leden van GroenLinks als voorbereiding op het congres.
Belangstellenden die meer willen weten over het basisinkomen zijn ook welkom.

Aanmelden kan rechtstreeks via deze link https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUpde2vrzgsH9CicHy5WOeQYdZtykwevSWh

of met een mail aan cobyfranken@gmail.com

Basisinkomen is een periodiek uitgekeerd en vrij besteedbaar bedrag voor iedere burger, dat voldoende is om volwaardig van te leven, zonder dat daar een verplichting tegenover staat en ongeacht het inkomen, vermogen of de samenstelling van het huishouden.

Bij GroenLinks is er discussie of dit wel of niet een goed idee is en op welke wijze. Er zijn verschillende varianten die als amendement zijn voorgesteld voor het komende congres over het verkiezingsprogramma. Opdat alle leden hier een weloverwogen keuze in kunnen maken organiseren we deze online meeting.

Alexander de Roo, voorzitter Basisinkomen houdt een inleiding over de verschillende aspecten van het basisinkomen. Er is alle gelegenheid voor vragen en we gaan in gesprek over de voor- en nadelen.