Afdeling

GroenLinks is een partij met idealen. Knokken voor wat kwetsbaar is! Dat doen we in Europa, in Den Haag, in de Provincie en natuurlijk ook in onze hoofdstad van het Groene Hart, Woerden!

In Woerden werkt GroenLinks hard aan verandering binnen het samenwerkingsverband Progressief Woerden, dit is een politieke groepering ontstaan uit de Woerdense afdelingen van PvdA en GroenLinks. We staan voor sociaal en groen Woerdens beleid.

GroenLinks Woerden heeft ongeveer 60 leden.

Het Bestuur

In het bestuur van GroenLinks Woerden zitten drie enthousiaste GroenLinksers. In samenwerking met het bestuur en fractie van Progressief Woerden, actieve leden, verwante organisaties en sympathisanten organiseren zij allerlei (politieke) activiteiten voor alle leden en andere geïnteresseerden.

Het bestuur van Progressief Woerden bestaat uit 5 personen, waarvan 3 GroenLinksers. Er zijn ongeveer 110 mensen lid van Progressief Woerden, ongeveer 45 daarvan zijn ook GroenLinks-lid, 50 zijn ook PvdA-lid en 15 zijn alleen lid van Progressief Woerden.

Verkiezingen 2018

We zijn volop bezig met de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Het nieuwe programma is, samen met heel veel progressieve Woerdenaren geschreven. En we hebben een fantastische lijst met kandidaten die u graag zullen gaan vertegenwoordigen in de Woerdense gemeenteraad.

Fractie

Progressief Woerden zit nu, op basis van de verkiezingen van 2014, met vier zetels in de gemeenteraad. De vier raadsleden worden ondersteund door drie fractie-assistenten. Meer daarover leest u op de fractie-pagina. De huidige fractie werkt aan de hand van het verkiezingsprogramma dat de inzet was in 2014.

Welkom!

Wilt u kennis maken met GroenLinks Woerden of Progressief Woerden? Dan heeft u tal van mogelijkheden. Lees hier welke dit zijn.