Afdeling

GroenLinks is een partij met idealen. Knokken voor wat kwetsbaar is! Dat doen we in Europa, in Den Haag, in de Provincie en natuurlijk ook in onze hoofdstad van het Groene Hart, Woerden!

In Woerden werkt GroenLinks hard aan verandering binnen het samenwerkingsverband Progressief Woerden, dit is een politieke groepering ontstaan uit de Woerdense afdelingen van PvdA en GroenLinks. We staan voor sociaal en groen Woerdens beleid.

Het Bestuur

In het bestuur van GroenLinks Woerden zitten twee enthousiaste GroenLinksers. In samenwerking met het bestuur en fractie van Progressief Woerden, actieve leden, verwante organisaties en sympathisanten organiseren zij allerlei (politieke) activiteiten voor alle leden en andere geïnteresseerden.

Het bestuur van Progressief Woerden organiseert de partij. Ieder heeft daarin zijn eigen taak. Er zijn ongeveer 110 mensen lid van Progressief Woerden, ongeveer 35 daarvan zijn ook GroenLinks-lid.

De Fractie

Op 19 maart 2014 gingen de inwoners van Woerden naar de stembus om een nieuwe gemeenteraad te kiezen. Progressief Woerden heeft bij deze verkiezingen vier zetels in de gemeenteraad gekregen. De vier raadsleden worden ondersteund door drie fractie-assistenten en vier fractievolgers. Meer daarover leest u hier.

Het Programma

We zijn trots op het Progressief Woerden programma dat in oktober 2013 door de leden van Progressief Woerden is vastgesteld in aanloop naar de verkiezingen. Het programma is geen dik boekwerk met allerlei partijstandpunten, maar een progressieve visie die is uitgewerkt als onderlegger voor de punten waar de gemeente beslissingen over neemt. Met als uitwerking behaalde resultaten en de ambities voor de periode 2014 - 2018.

Lees hier meer over het programma van Progressief Woerden.