Nieuws van Coby Franken

Inclusie maakt het verschil

Vorig jaar werd het VN verdrag voor rechten van mensen met een beperking van kracht. Aanleiding voor Progressief Woerden en D66 om aan te dringen op lokaal inclusiebeleid. Het college pakte de uitdaging op. Afgelopen maanden werd gewerkt aan het opstellen van een 'routekaart' inclusie. Deze kwam tot stand op basis van heel veel gesprekken en bijeenkomsten met inwoners met en zonder beperking en een grote diversiteit aan leeftijd, leefstijl en kleur. Nu wordt de routekaart met speerpunten om aan te werken voorgelegd aan de raad. Zal de raad de inclusiegedachte omarmen en echt willen investeren in inclusie? Coby Franken van Progressief Woerden deed een persoonlijk pleidooi in de commissie welzijn waar de eerste bespreking plaatsvond.

Eindelijk een aanpak van armoede die lijkt te werken.

In Woerden leven ruim 2000 gezinnen rond het bestaansminimum. Voor Progressief Woerden is goed armoedebeleid al jaren een speerpunt. Er bestaan wel wat regelingen voor gezinnen zoals de declaratieregeling waarmee bijvoorbeeld een abonnement op een krant kan worden betaald of een sportclub voor kinderen. Maar al jaren wordt er heel weinig gebruik gemaakt van deze regeling. Is er te weinig bekendheid? Of sluit de regeling niet aan op de leefwereld van inwoners?

Succesvolle campagne

Met steeds meer enthousiastelingen deed GroenLinks Woerden mee aan het GroenLinkse campagneoffensief. En het resultaat mag er zijn. Ook in Woerden een verviervoudiging van het aantal GroenLinks stemmen. En een heleboel nieuwe leden.